Best welcome? Happy face

L’accoglienza migliore? Il sorriso


Who we are

 We are a young couple and we live and work in Courmayeur, Alberto Boschiazzo works as a mountain guide and belong to the ancient "society of Alpine guides of Courmayeur" and Simonetta Corbella works as a construction engineer and architectural design of houses in typical Aosta Valley style,

we both work as ski instructors on the slopes of the area. We will be happy to host you and show you this beautiful place.

 

Chi siamo

Siamo una giovane coppia e viviamo e lavoriamo a Courmayeur, Alberto Boschiazzo svolge l'attività di guida alpina e fa parte dell'antica "società delle guide alpine di Courmayeur" e Simonetta Corbella lavora come ingegnere edile e si occupa di progettazione architettonica di case in tipico stile valdostano, entrambi svolgiamo l'attività di maestro di sci sulle piste del comprensorio. Saremo lieti di ospitarvi e mostrarvi questo bellissimo luogo.

Alberto Boschiazzo

Mountain guide UIAGM,  ski instructor

 

"I grew up in Bardonecchia but have lived in the Aosta Valley for 2005. The mountains have always been at home in my family and my passion for them led me to make them my main profession.

Today I work as an Alpine Guide and ski instructor in Courmayuer throughout the year, moving throughout the Alps and beyond.

The passion for climbing, skiing, mountaineering led me to visit different parts of our world such as the United States, Canada, Norway and several other European countries.

This is one of the aspects I like most about this "job", having the opportunity to meet new people, new countries is an infinite resource of new ideas."

Some ideas on www.montblancexperience.it

Alberto Boschiazzo

Guida Alpina UIAGM, Maestro di sci

 

"Sono cresciuto a Bardonecchia ma vivo in Valle d'Aosta dal 2005. La montagna in famiglia è sempre stata di casa e la mia passione per la stessa mi ha portato a far sì che diventasse la mia professione principale.

Oggi svolgo l'attività di Guida Alpina e maestro di sci a Courmayuer durante tutto l'anno, spostandomi per tutto l'arco alpino e non solo.

La passione per l'arrampicata, lo sci, l'alpinismo mi hanno portato a visitare diverse parti del nostro mondo come Stati Uniti, Canada, Norvegia e diversi altri paesi europei.

Questo è uno degli aspetti che più mi piace di questo "lavoro", l'avere la possibilità di incontrare gente nuova, paesi nuovi è una risorsa infinita di nuove idee."

Alcune idee su www.montblancexperience.it

 

Simonetta Corbella

Ing. Edile-Architetto, Maestra di sci

 

"I grew up in the province of Bergamo and since I was little I have always been interested in the world of sport in all its facets, swimming, artistic gymnastics, dance but above all skiing.

I became a ski instructor as soon as I was able to with age and I attended the Polytechnic of Milan, obtaining a degree in Building-Architecture Engineering.

During university I discovered the world of climbing and my passion for the mountains

amplified throughout all seasons of the year.

This is how I moved to Courmayeur,

to be able to practice the activities of Engineer, Architect and ski instructor, satisfying all my passions/professions in one place and realizing my most beautiful project, two beautiful children, Zoe and Lorenzo."

 

Simonetta Corbella

Ing. Edile-Architetto, Maestra di sci

 

"Sono cresciuta in provincia di Bergamo e fin da piccola sono sempre stata interessata al mondo dello sport in tutte le sue sfaccettature, nuoto, ginnastica artistica, danza ma soprattutto sci.

Sono diventata maestra di sci appena mi è stato possibile con la maggiore età e ho frequentato il Politecnico di Milano conseguendo la laurea in Ing. Edile-Architettura.

Durante l'università ho conosciuto il mondo dell'arrampicata e la mia passione per la montagna si è amplificata a tutte le stagioni dell'anno.

E' stato così che mi sono trasferita a Courmayeur, per poter praticare le attività di Ingegnere, Architetto e maestra di sci, soddisfacendo tutte le mie passioni/professioni in un sol luogo e concretizzando il mio più bel progetto, due bellissimi bambini, Zoe e Lorenzo."